KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ

Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku – głównej siedziby Muzeum Podlaskiego – na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu GŁOS współgra z OBRAZEM.

Najbliższe spotkanie z cyklu KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ w środę 23.11.2022 r. o godz. 18.00.

Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary SzyfmanKierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku

Wykonawcy:
Agnieszka Aramowicz – sopran
Karolina Kolińska – sopran

Andrzej Michałowski – tenor
Natalia Słowikowska – sopran
Michał Tokajuk – tenor
Grzegorz Ciulkin – bas

Urszula Iżbicka – fortepian
Małgorzata Marczyk – fortepian

Program:
  • Alessandro Scarlatti (1660–1725) – „Gia il sole dal Gange”
    • Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) – Se tu m’ami
    • Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – aria Colasa Diggi, daggi z singspielu „Bastien und Bastienne”, W KV 50/46b
    • Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – „Se all’impero, amici Dei” z II aktu opery „Łaskawość Tytusa”, KV 621
    • Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Antonio Caldara (1670–1736) – aria „Alma del core”
    • Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
  • George Friedric Haendel (1685–1759) – aria „How beautiful are the feet”z drugiej części oratorium „Mesjasz”
    • Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
  • Fryderyk Chopin (1810–1849) – „Piosnka litewska”
    • Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Stanisław Moniuszko (18191872) – Pieśń wojenna
    • Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – „Pamiętam ciche jasne złote dnie”
    • Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Ignacy Jan Paderewski (1860–1941) – „Gdy ostatnia Róża zwiędła”
    • Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Henryk Czyż (1923–2003) – „Ostatni raz”
    • Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Tadeusz Joteyko (1872–1932) – „Frottola italiana”, śpiew królowej Bony z opery „Zygmunt August”
    • Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Gaetano Donizetti (1797–1848) – aria Nemorina „Una furtiva lagrima” z II aktu opery „Napój miłosny”
    • Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Antonin Dvorak (1841–1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebi hlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114
    • Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  • Charles Gounod (18181893) recytatyw i aria „Quel trouble inconnu me penêtre; Salut! Demeure chaste et pure” z III aktu operyFaust”
    • Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Tekst i grafika: Muzeum Podlaskie w Białymstoku