Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku – głównej siedziby Muzeum Podlaskiego – na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu GŁOS współgra z OBRAZEM.
Najbliższe spotkanie z cyklu KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ w środę 23.11.2022 r. o godz. 18.00.
Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary Szyfman – Kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku
Wykonawcy:
Agnieszka Aramowicz – sopran
Karolina Kolińska – sopran
Andrzej Michałowski – tenor
Natalia Słowikowska – sopran
Michał Tokajuk – tenor
Grzegorz Ciulkin – bas
Urszula Iżbicka – fortepian
Małgorzata Marczyk – fortepian
Program:
- Alessandro Scarlatti (1660–1725) – „Gia il sole dal Gange”
- Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
- Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) – „Se tu m’ami”
- Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
- Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – aria Colasa „Diggi, daggi” z singspielu „Bastien und Bastienne”, W KV 50/46b
- Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
- Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – „Se all’impero, amici Dei” z II aktu opery „Łaskawość Tytusa”, KV 621
- Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
- Antonio Caldara (1670–1736) – aria „Alma del core”
- Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
- George Friedric Haendel (1685–1759) – aria „How beautiful are the feet”z drugiej części oratorium „Mesjasz”
- Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
- Fryderyk Chopin (1810–1849) – „Piosnka litewska”
- Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
- Stanisław Moniuszko (1819–1872) – „Pieśń wojenna”
- Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
- Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – „Pamiętam ciche jasne złote dnie”
- Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
- Ignacy Jan Paderewski (1860–1941) – „Gdy ostatnia Róża zwiędła”
- Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
- Henryk Czyż (1923–2003) – „Ostatni raz”
- Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
- Tadeusz Joteyko (1872–1932) – „Frottola italiana”, śpiew królowej Bony z opery „Zygmunt August”
- Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
- Gaetano Donizetti (1797–1848) – aria Nemorina „Una furtiva lagrima” z II aktu opery „Napój miłosny”
- Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
- Antonin Dvorak (1841–1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebi hlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114
- Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
- Charles Gounod (1818–1893) – recytatyw i aria „Quel trouble inconnu me penêtre; Salut! Demeure chaste et pure” z III aktu opery„Faust”
- Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
Tekst i grafika: Muzeum Podlaskie w Białymstoku