KULTURA I ROZRYWKA

KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ

W środę 29 marca o godz. 18.00 w białostockim Ratuszu (Rynek Kościuszki 10) odbędzie się kolejny koncert z cyklu KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ.

Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku – głównej siedziby Muzeum Podlaskiego – na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu GŁOS współgra z OBRAZEM.

Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary Szyfman – kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku

Wykonawcy:
  • Grzegorz Ciulkin – bas
  • Karolina Kolińska – sopran
  • Kamila Łapińska – mezzosopran
  • Andrzej Michałowski – tenor
  • Dorota Rosłaniec – mezzosopran
  • Natalia Słowikowska – sopran
  • Michał Tokajuk – tenor
  • Urszula Iżbicka – fortepian
  • Adam Kondratowicz – fortepian
  • Małgorzata Karaśkiewicz – fortepian
Program:
  1. Alessandro Stradella (1639–1862) – aria Pieta, Signore
    • Andrzej Michałowski – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) – Stabat Mater (tłum. Leopold Staff)
    • cz.: 10. Fac ut portem
    • cz.: 11. Inflammatus et accensus
    • cz.: 12. Quando corpuscz.: 13. Amen
      • Natalia Słowikowska – sopran
      • Kamila Łapińska – mezzosopran
      • Adam Kondratowicz – fortepian
  1. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Agnus Dei z Mszy Koronacyjnej C-dur, KV 317
    • Karolina Kolińska – sopran
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Wolfgang Amadeus Mozart – aria Se Di lauri z I aktu opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) KV 87
    • Andrzej Michałowski – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Franz Schubert (1797–1828) – Der Leierman pieśń z cyklu Winterreise, nr 24
    • Grzegorz Ciulkin – bas
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Robert Schumann (1810–1856) – Widmung pieśń z cyklu Myrthen, op. 25, nr 1
    • Dorota Rosłaniec – mezzosopran
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Robert Schumann – Ich grolle nicht pieśń z cyklu Dichterliebe, op 48, nr 7
    • Michał Tokajuk – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Stanisław Moniuszko (1819–1872) – Stary Kapral pieśń ze Śpiewnika domowego nr 2
    • Grzegorz Ciulkin – bas
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – Zawód pieśń z op.1, nr 4
    • Michał Tokajuk – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Karol Szymanowski (1882–1937) – Lecioły zórazie ze zbioru Pieśni Kurpiowskie op. 58 na głos i fortepian, nr 1
    • Karolina Kolińska – sopran
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Stanisław Niewiadomski (1859–1936) – Dzwony pieśń z cyklu Jaśkowa dola, op. 20c, do sł. Marii Konopnickiej
    • Dorota Rosłaniec – mezzosopran
    • Małgorzata Karaśkiewicz – fortepian
  1. Henryk Czyż (1923–2003) – Kochałem Panią z cyklu ,,Cztery pieśni pożegniania”, do słów Aleksandra Puszkina
    • Grzegorz Ciulkin – bas
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Vincenzo Bellini (1801–1835) – arietta Vaga luna che inargenti
    • Michał Tokajuk – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Stanisław Moniuszko – aria Halki Jako od wichru krzew połamany z I aktu opery Halka 
    • Karolina Kolińska – sopran
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Francesco Cilea (1866–1950) – lamento do Federico Ela solita storia del pastore z II aktu opery L’arlesiana
    • Andrzej Michałowski – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Piotr Czajkowski (1840–1893) Romans Poliny z I aktu opery Dama Pikowa
    • Dorota Rosłaniec – mezzosopran
    • Urszula Iżbicka – fortepian
  1. Pablo Sorozabal (1897–1988) aria Leonardo No puede ser z II aktu opery La tabernera del puerto
    • Andrzej Michałowski – tenor
    • Urszula Iżbicka – fortepian

Wejściówka na koncert – 5 zł

Źródło informacji i fot.: Muzeum Podlaskie