„PKO Płacę później” – usługa z zakresu płatności odroczonych w PKO Banku Polskim

„PKO Płacę później” umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich po 30 dniach. Pieniądze zostaną automatycznie pobrane z rachunku bankowego. Usługa obejmuje wszystkie sklepy akceptujące BLIK oraz metodę płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link w internecie). To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.

PKO Bank Polski wprowadza usługę „PKO Płacę później”, czyli usługę z zakresu płatności odroczonych – „kup teraz, zapłać później”. Osoba korzystająca z „PKO Płacę później” będzie mogła zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je po 30 dniach. Pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO Banku Polskim.

„To bardzo użyteczne rozwiązanie, dzięki któremu można zrobić zakupy i jednocześnie nie obciążać swojego domowego budżetu, dopóki nie zyska się pewności, że zamówienie spełnia oczekiwania – podkreśla Paweł Gruza, wiceprezes zarządu PKO BP, kierujący pracami zarządu. – Jednocześnie PKO Bank Polski, wpisując się w światowe trendy rynku e-commerce, wyznacza tu standardy rynkowe. Jest pierwszym bankiem w Polsce oferującym takie własne rozwiązanie i jednym z nielicznych na świecie z ofertą typu +buy now, pay later+” – dodaje.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, obecnie jest to maksymalnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłaty transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta, jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni.

Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu – to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdzi aktywację usługi narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale.

Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.

Klient będzie miał 30 dni na spłatę. Może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”. Gdy spłata zostanie dokonana, usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
grafika: PKO Bank Polski