Podlaski NFZ przyjazny rodzicom i karmiącym mamom

Budynek podlaskiego NFZ, to „Miejsce przyjazne karmiącym Matkom” . Rodzice małych dzieci mają tu specjalnie przygotowany pokój, w którym można nakarmić i przewinąć dziecko. W tym celu, pomieszczenie zostało wyposażone, w wygodny fotel, przewijak, jak również w niezbędne środki higieniczne.

NFZ dołącza do akcji społecznej „Miejsce przyjazne karmiącym Matkom”

Białostocka Rada Kobiet wraz z Miastem Białystok doceniła to, oznaczając budynek podlaskiego NFZ specjalną naklejką w ramach akcji społecznej „Miejsce przyjazne karmiącym Matkom”. Dzięki akcji powstaje w Białymstoku mapa miejsc, które zapewniają komfort i swobodę matkom karmiącym dzieci – zarówno piersią, jak i butelką.

​„W Podlaskim Oddziale Wojewódzkim NFZ obsługujemy dziennie setki osób, w tym również rodziców z małymi dziećmi. Zależy nam, aby każdy, kto do nas przychodzi, czuł się komfortowo. Dlatego cieszymy się, że powstało u nas takie miejsce. To niewielka rzecz, a na pewno ułatwi pobyt wielu mamom, które potrzebują chwili spokoju, aby w komfortowych warunkach nakarmić lub przewinąć swoje dziecko. Jesteśmy dumni, że dołączamy do grona tych, którzy budują kulturę szacunku i empatii wobec macierzyństwa. Karmienie piersią nie zawsze jest proste ale zawsze się opłaca” – mówi Ewa Kulikowska, zastępca dyrektora ds. świadczeniobiorców i służb mundurowych podlaskiego NFZ.

Podlaski NFZ dba o dostępność

Utworzenie pokoju dla mam karmiących wpisuje się w misję Funduszu. Misja ta, promuje i wspiera działania na rzecz zdrowia i komfortu pacjentów na każdym etapie życia. W podlaskim NFZ to kolejne udogodnienie dla rodziców. Od wielu lat istnieje tam kącik dla najmłodszych, wyposażony gry i edukacyjne kolorowanki. Są też ułatwienia dla osób ze specjalnymi potrzebami: pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących oraz pokój indywidualnej obsługi. W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów NFZ trwa „cicha godzina” w obsłudze. Panują wtedy specjalne warunki: światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.

Źródło: Izabella Przewłocka, rzeczniczka prasowa Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
Grafika: Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ