15 tysięcy złotych straciła 56-letnia mieszkanka Siemiatycz, która została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku. Oszust wmówił kobiecie, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Przestępcy wykorzystując telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe, namawiają na wygenerowanie kodów BLIK, bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy.
Do 56-letniej mieszkanki Siemiatycz zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika parabanku. Dzwoniący powiedział, że został złożony wniosek o pożyczkę, na co kobieta zaprzeczyła. Wówczas rozmówca zaproponował, że skontaktuję się z bankiem 56-latki i zablokuje wniosek o pożyczkę. Po chwili do kobiety zadzwonił inny mężczyzna podający się za pracownika banku. Przekonywał, że jej pieniądze są zagrożone. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Fałszywy pracownik polecił wygenerować za pośrednictwem aplikacji internetowej kody BLIK, aby przenieść środki finansowe na nowe konto bankowe. Siemiatyczanka wygenerowała 14 kodów BLIK na łączną kwotę 15 tysięcy złotych. Pieniądze nie trafiły jednak na nowe konto 56-latki, a zostały wypłacone w bankomatach przez oszustów.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.
Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.
Źródło: KPP Siemiatycze