ZUS uruchomił 3 nowe linie tematyczne - pracownicy Zakładu odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach.
logo
czytaj E-gazety prasa online


Dodatkowe numery telefonów w ZUS
i nowe linie tematyczne

2020-03-19

fot. pixabay.com

ZUS uruchomił 3 nowe linie tematyczne. Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy Zakładu odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach.

Klienci mogą dzwonić na specjalne numery telefonów, pod którymi dyżurują pracownicy ZUS. Pod trzema pomocniczymi kontaktami dyżur odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–15:00.

Nowe numery telefonów:
22 290 87 01
- Dzwoniąc pod ten numer każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
22 290 87 02 - to drugi uruchomiony numer. Dotyczy on kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 - to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

– Chcemy by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne. – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.

- Warto pamiętać, że klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach Zakładu wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony - dodaje rzeczniczka

Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. To dodatkowe wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.

Katarzyna Krupicka - regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

baner